Toyota continuă marșul către emisii zero: ce pregătesc japonezii

de: Andrei Tilimpea
15 12. 2021

Hatchback-ul alimentat de baterii va fi lansat după lansarea SUV-ului compact bZ4x, pe măsură ce Toyota intensifică investițiile în mașini electrice.

Toyota își va extinde gama europeană cu un SUV urban mic, complet electric, cu un grup motopropulsor extrem de eficient, a declarat CEO-ul Akio Toyoda.

Acesta este unul dintre cele 30 de noi vehicule electrice pe care producătorul auto intenționează să le adauge până în 2030.

Toyoda nu a dat o dată de lansare pentru noul vehicul, dar Toyota Europe a spus că lansarea modelului va fi „rapidă”.

„Următorul pas pentru noi este micul SUV”, a spus un purtător de cuvânt.

Mașina, pe care Toyota a numit-o „bZ Small Crossover”, va face parte din gama Toyota bZ, care înseamnă „Beyond Zero”, și urmează lansării de anul viitor a SUV-ului electric de dimensiuni medii bZ4x.

Toyota intenționează să crească vânzările globale anuale de mașini complet electrice la 3,5 milioane până în 2030, a spus Toyoda. Anterior, producătorul auto s-a bazat pe modele hibride pentru a îndeplini obiectivele de emisii, în special în Europa.

Toyoda a descris noua mașină ca fiind „un EV cu baterie mică, cu un interior confortabil, conceput cu Europa și Japonia în minte” și a promis că va avea cea mai mare eficiență din clasa sa, la 125 wați oră pe kilometru sau 12,5 kWh la 100 km, fără a face comparații cu vehiculele electrice deja comercializate.

Eficiența energetică

„Cu cât adăugați mai multe baterii pentru a extinde autonomia de croazieră, cu atât un vehicul devine mai mare, mai greu și mai scump”, a spus CEO-ul. „Deoarece acest SUV este un vehicul mic, trebuie să fim foarte atenți la eficiența energetică”.

SUV-urile mici, complet electrice, aflate acum pe piață de la mărcile mainstream sunt limitate la Peugeot e-208 și Opel Mokka-e de la Stellantis, Hyundai Kona și MG ZS. Renault este așteptat să lanseze un SUV mic de inspirație retro, bazat pe modelul 4L din anii 1960.

Toyota pregătește o nouă platformă de vehicule specifică Europei, numită E3, care va găzdui sisteme de propulsie complet hibride, hibride plug-in și complet electrice, în funcție de condițiile pieței și de preferințele clienților.

Platforma E3 va permite producătorului de automobile să ajusteze combinația de trenuri de propulsie a produselor sale de bază în funcție de cererea clienților și de disponibilitatea infrastructurii de încărcare, a spus CEO-ul Toyota Motor Europe, Matt Harrison.

Toyota nu a spus dacă micul SUV va fi construit pe această platformă sau pe platforma globală e-TNGA care stă la baza bZ4X și a mașinilor electrice ulterioare, inclusiv Lexus RZ.